7 december 2003

Sprit krymper hjärnan?

Forskare vid Johns Hopkins Universitet har i en studie funnit att hjärnorna hos absolutister är större än hos de som tar sig ett järn då och då. Man har inte heller funnit några belägg för att moderata alkoholmängder minskar risken för stroke, på samma sätt som det förmodligen är av godo för att förhindra kranskärlssjuka. Personligen lever jag hellre längre med en lite mindre hjärna…

Arkiverat under: Hjärnvetenskap

Annons ›

Ditt namn

Din epostadress

Din webbadress

Textile-hjälp

Din kommentar

Sök i arkivet